سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 23174
کل یادداشتها ها : 42
خبر مایه


سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در خصوص ثبت نام حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  سایتwww.yaraneh10.ir را برای ثبت نام شهروندان گرامی اعلام کرده است  و شهروندان در هنگام ثبت نام دقت نمایند که در این سایت اعتراض و اطلاعات خود را وارد کنند.  
سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش گفت: متاسفانه برخی شهروندان در هنگام ثبت نام دقت به آدرس سایت نداشته و با جسجتو در موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک هایی که در دیگر سایت ها ارائه شده در دام کلاهبرداران سایبری می افتند و در سایت های جعلی و فیشینگ وارد شده و اطلاعات خود را ثبت می کنند. که پیامد این بی دقتی برای آنها مشکلاتی مثل سرقت و... است.
وی احتمال بارگذاری سایت جعلی و فیشینگ ثبت نام اعتراضی یارانه را داد و افزود: با توجه به این موضوع از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  درخواست داریم در این خصوص اطلاع رسانی بیشتر و دقیق تری داشته باشد تا شهروندان در دام مجرمان سایبری قرار نگیرند.
سرهنگ آذردرخش همچنین به شهروندانی که از کافی نتها برای ثبت نام اقدام می کنند، توصیه کرد: حتما مواظب کی لاگرها باشند و هنگام ثبت نام اعتراض برای دریافت یارانه، اطلاعات مورد نیاز را یا خود وارد نمایند و در صورت عدم آشنایی با فضای وب از افراد معتمد و آشنا کمک بگیرند و اطلاعات کامل خود را در اختیار افراد غریبه حاضر در کافی نتها یا مسئولان کافی نتها نگذارند.
وی همچنین به مسئولان کافی نتها گوشزد نمود از دریافت اطلاعات مراجعان برای ثبت نام یارانه خودداری نمایند چرا که در صورت وجود مشکل این افراد باید پاسخگو باشند.
سرهنگ آذردرخش در پایان به کاربران پیشنهاد داد: برای دریافت اطلاعات و آموزش بیشتر، هشدارها و توصیه های پلیس فتا می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ