سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 23217
کل یادداشتها ها : 42
خبر مایه


شرکت روسی کاسپراسکای اعلام کرد منبع هر دو ویروس "شعله" و "استاکس نت" یک گروه بوده است.

خبرگزاری فارس: منشاء استاکس‌نت و شعله یکی است

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری "راشاتودی"، شرکت روسی کاسپراسکای که کدهای مشابهی در هر دو ویروس استاکس نت و شعله کشف کرده، اعلام کرد: افرادی که بدافزار شعله را تولید کرده‌اند، ویروس استاکس‌نت را نیز به وجود آورده‌اند. در واقع،‌ هر چند این دو برنامه غیرمرتبط به نظر می‌رسند اما احتمالا از منشاء یکسانی سرچشمه گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ ویروس شعله که ماه گذشته کشف شد، یک برنامه جاسوسی سایبری است. این ویروس پس از نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری،‌ همه اطلاعات کاربران را از اسناد چاپی گرفته تا صداهای ضبط شده بر روی میکروفن‌ها، ضبط می‌کند. بر عکس این ویروس، استاکس نت یک سلاح به شمار می‌رود. این ویروس سال 2012 برای آسیب زدن به سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم در ایران به کار گرفته شد که البته ایران توانست عملیات آن را ناکام گذارد.

این امکان وجود دارد که دو برنامه کامپیوتری با یکدیگر همکاری کنند؛ به این معنا که شعله برای جاسوسی از اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرد و استاکس نت برای آسیب زدن به آنها.

شرکت کاسپراسکای بر این باور است هر دو ویروس توسط گروه‌های مستقلی تولید شده‌اند اما هر دو این گروه‌ها تحت کنترل یک مرکز قرار دارند. ویتالی کاملوک، یکی از کارشناسان این شرکت گفت: فکر می‌کنیم دو تیم متفاوت با یکدیگر در این زمینه کار می‌کنند و البته در مراحل مختلف به یکدیگر کمک می‌کنند.

در این مطلب آمده:‌ آمریکا و اسرائیل سازندگان استاکس‌نت هستند و اکنون احتمال دارد که این دو در تولید ویروس شعله نیز نقش داشته باشند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ